Friday, December 9, 2011

kaLau SEKALI SEKALA takpe, kaLau SELALU ??


kadang2 penat nak Layan kerenah orang yang macam2 nie...tapi kita hidup kat atas muka bumi nie bukan berseorangan sahaja kan ?? nak tak nak memang kene dengar apee yang orang Lain nak kata sekaLi sekaLa...dan tak saLah jugak kaLau nak ikut kata orang sekaLi sekaLa...ehhh, nampak tak perkataan 'sekaLi sekaLa' tuh di gunakan 2 kaLi daLam satu perenggan ??? bermakna, SEKALI SEKALA itu adaLah keyword yang amat penting yee wahai kawan2 sekaLian...

seteLah sekian Lama tidak membebeL perkara yang menyakitkan hati, tiba2 hari ini terbebeL *apeeekah ??* ini adaLah kerana, kaLau SEKALI SEKALA sahaja perkara menyakitkan hati ini berLaku mungkin tidak mengapaLah...tapi biLa SEKALI SEKALA bertukar menjadi LEBIH KERAP atau bahasa mudahnya SELALU berLaku, maka adaLah wajar CG yang sopan santun Lagi budiman dan baik hati *opppsss, gedik terpuji diri sendiri puLak...maafkan* tiba2 terasa hati atau naik hantu...

  • kaLau SEKALI SEKALA kene marah atau bebeL di atas kesaLahan yang bukan CG buat, boLeh Lah dimaafkan dan menganggap orang yang marah2 atau membebeL itu mempunyai hari yang sukar...tapi kaLau dan SELALU period tak kira masa, tak kira jantina memang tak Lah nak bersabar kan ?? pegi Lah cari mangsa baru nak marah pun...pening Lah nak Layan kerenah kau !!
  • kaLau SEKALI SEKALA rasa diabaikan dan atas abaian itu orang Lain yang dapat perhatian memang tak kisah sangat Lah kan...tapi kaLau SELALU rasa terabai, memang boLeh dapat titLe kurang kasih sayang okayy~
  • kaLau SEKALI SEKALA nak gurau senda ejek2 kekurangan diri CG tak apee, sebab CG boLeh anggap sebagai gurauan penyeri hidup...tapi kaLau dah SELALU, itu bukan namanya gurau senda tuh...itu namanya menghina and memang Lah CG takkan marah2 dengan maki hamun sebab goLongan kurang inteLek jee yang suka maki2 nie...i'm not in that group...so, beragak Lah kan~
  • kaLau SEKALI SEKALA nak tahan diri dari terasa dengan kau boLeh jeee...hari nie terasa, esok Lusa boLeh Lupa dah...tapi kaLau dah SELALU sangat kau tak sedar kau menyakit kan hati orang Lain, manusia normaL mana yang boLeh tahan kan ?? sendiri mau ingat~

eeehhh, cukup2 Lah sebab orang kata banyak2 merungut nie tak baik...macam tak redha puLak...so, mariLah kita sama2 muhasabah diri tengok baLik apee yang kita dah buat kat orang dan apee orang buat kat kita...tak rugi mana pon kaLau kita timbang tara baLik apee yang kita buat and betuLkan kesiLapan...tak Lari mana Lah maruah kita konon2 nyaa tuh, okayy ??

p/s : orang kata kaLau SEKALU SEKALA buat saLah takpe, itu daLam proses pembeLajaran...kita boLeh betuLkan kesiLapan tuh...tapi kaLau dan SELALU sangat buat, bukannyee proses pembeLajaran dah tuh, BANGANG namenyee *note kepada diri*




12 comments:

Saddila said...

number 2 , 3 ,4 dila sokong . kadang2 dila pun alami mcm kakak jugak :'(

sabar je laaa -__-'

CiK GorGeouS ! said...

saddiLa : yeah, mari teruskan bersabar seLagi boLeh~ =)

Asyiqin Haulisah said...

sekali boleh lah. dah berkali kali mmg kau makan kaki lah kan.

normazuin jamaludin said...

setuju!! selalu sangat boleh jadik annoying kan. .kang nie makan die. .haha. .nak kena hanta sekolah balik agaknye. .

CiK GorGeouS ! said...

AH : kemain marah neh =) betuL jugak kan~

CiK GorGeouS ! said...

NJ betuL tuh...kadang2 boLeh jadi annoying jugak kan~

Syasya said...

nice entry.hehe...

CiK GorGeouS ! said...

syasya : heh, terima kasih =)

miss kecoh said...

cik gojes!!! hahaha... tcekik kacang tgk gambar cik gojes buat idung cenggitu..wakakakakwa...hahaha.. best le entry ni x abis ni gelak ni..hahaha..

CiK GorGeouS ! said...

MK : hekhek...udah2 Laa geLak tu yee =)

Nur Aischa said...

a'ah kan, tak boleh slalu sgt. sokong entri kak CG yg ni ;)

CiK GorGeouS ! said...

NA : heh, terima kasih =)