Wednesday, August 10, 2011

semakin ramai yang tersampuk !


tora datang Lagi !! *tiba2* okayyy, orang Lain tengah khusyu' buat soLat terawikh kat masjid, CG pon khusyu' sungguh update bLog puLak kan...ituLah keLebihan wanita ! *tiba2 takde kaitan* okayy2, CG bukan hyperactive Lah korang...CG just meng'happy'kan diri sahaja *teruk sungguh BM CG* hidup kita nie tak baik marah2 tak ketahuan haLa, maruah jatuh, adab hiLang, syaitan pon sibuk nak duduk sekaLi dnegan kita...

sepeninggaLan aaron aziz mengabaikan CG buat beberapa ketika *sedih, tapi kene paham okayy, jaduaL penggambaran sangat padat...hik3* CG pon teLah menyibukkan diri membuat kerja2 editing terbengkaLai sejak zaman tok adam itu sehingga seLesai...aLhamduLiLLah, segaLa kerja sedang daLam progress dan 85 % siap *kerja ape ?? itu kene rahsia* biLa dah penat2 editing kerja yang WAJIB, tiba2 saje nak menghiburkan diri dengan editing sebagai hiburan diri...CG ade bagitau kan daLam entry Lepas pasaL DANBO ??? okayyy, kaLi nie pon CG masih meneruskan kegiLaan editing bersama DANBO yang comeL...

CG godek2 gambar DANBO and tibe2 terLintas nak suai padan dengan karakter2 manusia yang berada kat sekeLiLing CG...HAHAHAHAH...kaLau kat FB, kawan2 CG sumee dah tersampuk dengan DANBO fever neh...masing2 ikut karekter masing :

kLik untuk tumbesaran gambar secara maksima kepada mereka yang tak nampak =)


okeh, comeLkan biLa kami2 semua bertukar kepada watak DANBO si kotak yang comeL ?? saje CG nak tayang kat seLuruh dunia karekter2 DANBO serta manusia yang bergeLar kawan kepada CG...kaLau nak Letak ramai2, sampai tahun ke 2070 pon takkan habis...so, CG tempek beberapa watak piLihan yang ade kene mengena sikit dengan watak DANBO nie...Let's roLL bebeh !!

DANBO dan camera adeLah karekter abg yus !! kaLau CG nampak DSLR, sure orang pertama yang CG teringat adeLah abg yus sebab dia orang pertama yang sukee sangat main kLik2 fotografi nie...ramai jee kawan2 sekeLiLing CG yang main DSLR neh, tapi tatau Lah...DSLR dan abg yus memang sinonim !! nampak comeL jee =)

DANBO dan spec puLak cik irna bagi pada pendatang tanpa izin *HAHAHHA, kidding2* pendatang baru, adam hamizan...kaLau jumpee dia in person, kita dapat Lihat si kaca mata ini sangatLah berfikiran jauh Lebih daripada remaja seusia dia...mungkin DANBO spec dan buku nie sangat sesuai dengan dia...kan kan kan...

DANBO dan dumbeLL...tak tau Lah kenapee dia boLeh dapat karekter nie....tapi kaLau tengok figura body raja muzaffar neh, maybe orang akan kata dia berjinak jinak dengan angkat berat atau budak gym *boLeee Laaa, so-so jek* HAHAAH...DANBO nie sesuai ngan dia yang berbadan fit dan fit2 pon tetap comeL okayy ??? anyway, budak ini adik saya di UTHM...HAHAAH~ sape nak ngorat, dia ade 4 kakak yang akan soaL seLidik anda : KAK LONG, KAK NGAH, CG dan KAK LANG..boLeh refer sLideshow di sidebar =)

DANBO dan crayon untuk ara badruL !! macam ana Lu'Lu pun adee jugak budak nie...karekter dia adeLah snagat periang...suka main Lukis2 dan tuLis2 serta bermain dengan warna...sangatLah nakaL budaknyee tapi tetap remain comeL...nampak tak buku ape yang dia baca tuh ??? DIK CERDAS a.k.a sin chan okayy...memang patutLah nakaL dia tak hiLang2...HAHAHHA...takpe, masih comeL !

DANBO the rongak untuk diop !! korang tak perasan kee gigi diop tuh fuLL *yang reaL karekter* so, aset si diop neh memang adeLah gigi...HAHAHAHA...kat FB pon dia pakai gamba DANBO yang neh and untuk pengetahuan semua, diop nie sangatLah happy-go-Lucky tapi tetap meLeLeh....tengok karekter DANBO tuh pon tau yang dia neh takde segan siLu nak mempamerkan keLemahan diri...HAHAHAHA, comeL sungguh !

DANBO dan makanan untuk cik irna syafiqah !!! nie gambar dah Lama giLa dah neh...tapi tetap jugak nak bagi karekter DANBO nie pada irna sebab dia pernah menjadi seorang yang sangat kuat makan *sekarang pon masih Lagi* HAHAHAHHA~ tapi sekarang dah kurang sikit...tapi biLa tengok dia makan, kita akan rasa macam nak makan sama sebab dia makan dengan sangat berseLera...Lagi puLak, dia neh jenis yang tak suka nak membazir makanan, it's good...orang yang tengah diet, jangan makan bersama dia !! ngeeee :D

DANBO dan kereta...karekter DANBO nie di beri kepada kak onnie sebab kereta swift biru beLiau teLah banyak membantu kami daLam bergerak ke mana2...kak onnie dan swift biru dia tuh memang dah sinonim dah dengan kami semua...ke kLuang, bp even baLik kL pon CG pernah baLik dengan dia...nampak tak DANBO tuh tengah offer nak toLong hantar naik kereta ??? haaa, same Lah macam karekter kak onnie yang murah senyuman, suka toLong and yang penting...sangat sengaL !! weehooo~

DANBO dan chenta khas untuk coupLe cik ieka rose dan haziq saadon...okayy, dua2 nie senget dan sengaL...kaLau bercinta tuh tak ingat dunia...raseenyee kaLau bom meLetop kat sebeLah pon diorang takkan sedar kot *okaayy, kidding2* mereka neh baru jek menyuLam cinta baru2 nie, tapi takdeLah baru sangat kan...dah basi dah pon...semoga hubungan mereka kekaL sehingga akhir hayat hendaknya dan Lain kaLi siLa rajin2 bawak CG pegi dating dan jaLan2 Lagi okaayyy ?? =)

DANBO dan cinta teknoLogi...HAHAHAHA, macam apee jek namee karekter untuk abg nazrey and kak wanie nie kan ?? weLL, dah mereka berdua amek jurusan teknoLogi makLumat, makanya chenta mereka mestiLah base on technoLogy kan ??okaayyy, merapu...karekter DANBO neh sesuai Lah untuk mereka sebab bercenta menerusi FB, handphone dan teknoLogi Lain sahaja kerana di pisahkan oLeh negeri sembiLan...yeLah, sorang kat meLaka, sorang kat seLangor...ape2 pon semoga bahagia ke anak cucu...biLa nak makan nasi minyak nanti siLa jemput kami !! =)

Last but not Least, DANBO and friends...sajee CG piLih karekter nie nak bagitau yang kawan2 sejati kita akan ada dengan kita saat susah dan saat senang kita...i got your back, mate !! =)


okayy, cukupLah kerekter2 tuh buat masa nie....kaLau rajin, CG buat Lagi *tapi rasenyee memang maLas* kepada kawan2 yang tak tertempek muka mereka di sini, jangan keciL hati...nama, wajah, karekter dan memori anda tetap berada daLam hati CG *cheewah ayat* kepada yang gambarnyee tertempek, jangan marah kaLau gambar itu menurut anda adeLah huduh, CG tetap rasa kiut ! =)



22 comments:

Irna Syafiqah Zaabar said...

haishhh sapelahhh yg buat korg2 t'sampuk nih.. HHAHAHHAHHA

cik gojes :) said...

ISZ : kau Lah bertanggungjawab !

FIQUE said...

sangat cumellllll

cik gojes :) said...

sique : abg capik !!! shomeL giLak kan =)

Etong said...

ohh nama dia dambo ehh..comell hehehe

cik gojes :) said...

etong : yee...name dye danbo si comeL..sebab tuh dye comeL =) jom2 join jadi peminat dye ~

InsanBiasa said...

menatang pe DANBO nie..nak sejibik boleh??.hihi

cik gojes :) said...

IB : nie toys dari jepun...modeL betuL mahaL kot ! so, up gamba pon boLeh =)

MYA said...

kiut jep.. i'm first.. :) thanks CG

cik gojes :) said...

MYA : huhuhuhu~ comeL kan ??

Unknown said...

Comellll gilooo...suke4....cuwit...=D

cik gojes :) said...

yumakokato : harusLah kan...ngahahhaa~

si para para said...

cumel la benda tu..
buat sendiri ke macam mana..

cik gojes :) said...

SPP : drg beLi modeL DANBO tuh pastuh buat sesi fotoshoot ngan modeL comeL tuh =)

xxxxh said...

name benda tue danbo ea???comelnyer!!! :D

cik gojes :) said...

ezzaty : yeah...DANBO !

Anonymous said...

huwaaaa...bru la aq tau menatang tu name DANBO...hahaha

http://lifelikethese.blogspot.com/2011/08/people-ask-we-answer.html

cik gojes :) said...

qudwa : HAHAHHAA...CG po baru tau beberapa hari LaLu~

sya said...

ha cumil lah dambo !baru tau !

cik gojes :) said...

syaya : yeah~ sangat comeL~ =)

Nor Atiqah Aima Roslan said...

kaklang....die ade 4 kakak which kakl0ng, kakngah, CG, n 'KAKCHIK' la yang....=D

cik gojes :) said...

NAAR : makLum Lee...buLan2 puasa neh kak ngah =)