Friday, August 19, 2011

jaga muLut, jaga hati orang =)


yess, kaLau nak bercakap tuh takde masaLah...takde Larangan pon atas dunia nie menghaLang manusia dari berkata kata, tapi ingat Lah...kaLau nak bercakap tuh, jangan menyakitkan atau membuat orang Lain terasa boLeh ?? CG tak cerita pasaL being sarkastik atau perLi memerLi...yess, kaLau terasa dek kerana itu harusLah memang benar kan...bak kata orang2 tua, sape makan ciLi, dia Lah terasa pedasnya...tapi nie kaLau dah cakap depan2, one to one atau memang confirm diri kita yang diperkatakan, acaner ??

bLurr eyh ?? takpe, CG memang suka memudahkan readers semua...siLa pahamkan diaLog dibawah *sekadar contoh okayy* :


(cik gojes : CG, awek 1 : A, awek 2 : B )

A : weh CG, hensem betuL pakwe kau... *merujuk kepada AARON AZIZ*
B : haah Lah, hensem betuL...macam mane dia boLeh sangkut dengan kau puLak...padahaL kita same2 kenaL dengan AARON AZIZ tuh...
CG : Lah, mane Lah aku tau...dah nak sangkut *senyum aje*
A : haah kan...kaLau si AARON AZIZ tuh dengan B okayy Lah jugak...sama cantik, sama padan...kaLau kawen, confirm anak Lawa2...
B : *tersipu sipu maLu*
CG : memang Lah kawen nak harap muka jee kan *sarkastik, dan bLah*


tak saLah pun nak bergurau tapi siLa hati2 bahawasanya hati manusia nie kadang2 mudah terasa...menggembirakan hati orang tuh kan satu perkara kebaikan, kenape perkara yang tak baik jugak yang manusia nak piLih, yee dak ?? susah sangat kee nak mendokan kebahagiaan dan kebaikan untuk orang Lain ?? nampak sangat PHD dah tak payah diambiL di mana2 universiti Lagi sebab ianya kini memang dah sebati daLam diri...


bottom Line is : jaga muLut jaga hati, ada otak fikir sendiri *giggLes*

mak DANBO tanya 'DANBO CG kenape merajuk tak nak keLuar kotak ??' DANBO CG jawab 'diorang sumee kata DANBO CG tak sesuai dengan AARON AZIZ' *nanges*


18 comments:

FyzaLovato said...

orang semua xbetol.derang je betol nye. kite ramah cakap gedik, kite diam cakap sombong. haktuii (tetibe emo) haha

SyuE said...

well. CG. hati manusie ni susah kite nk cari yg betul2 ikhlas. ade je hasad dengki. tips dye, CG ckp je kt dye camni:

at least, ade gak laki hensem nk kt aku, ko hado???

hehe.

si Bella Bilot said...

whoa. xbest langsung kalau dpt kwn yg mcm contoh cg bagi tu. T__T

CiK GorGeouS ! said...

fyzaLovato : iLek2...jangan emo2...huhuhu~ biarkan mereka~

CiK GorGeouS ! said...

syue : HAHAHAA...insyaaLLah...tapi nanti diorang sakit hati pLak...same jek kite ngan dye nanti =)

CiK GorGeouS ! said...

SBB : hahhaha...kawan kee ?? adehh...kaLau kawan bukan macam tuh kot~ =)

cik kiwi's said...

sape mulut yang cakap camtu tu CG?. meh den bagi sikit cili!!. gorammm eh

tetiba emo!!!

CiK GorGeouS ! said...

CK : hahahhaa...itu contoh La sayang...jangan emo2 okayy =)

amni azmira said...

hati manusia sapa yang tahu..^^

CiK GorGeouS ! said...

AA : yeah..aLLah sahajaLah yang tahu weyh~

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

mulut orang susah nak tutup

hati kita hanya kita dan Allah je yang taw

:)

CiK GorGeouS ! said...

IBS.CHS : yeah...betuL tuh~

Lynn said...

biaselah tu..kerana mulut badan binasa..^_^

jom singgah..

Makanan berbuka yang menakjubkan..!!

Daktechic said...

0h!sgt ske dialog cg yg last tu,.terbaekk,.hihi

CiK GorGeouS ! said...

Lynn : nie bukan badan yang binasa...nie dia yang nak binasa neh =)

CiK GorGeouS ! said...

daktechic : HAHHAA...terima kasih sayangss~

miZz_nizZ said...

mlt pling pyh nk jge..kdg2 mau terkuar smua yg xbaik.haha

CiK GorGeouS ! said...

MN " tu Lah pasaL..takpe..sLow2 Lah kan~