Friday, June 17, 2011

turunLah duit dari Langit !!! fuuurrr~



ok, sape2 tak suka matematik atau sains siLa jangan baca entry nie...korang akan pening...sebeLum anda pening, mari Layan Lagu yang buat CG uLang berpuLuh ratus kaLi *ayat macam hareemmm*








ok, sekarang...jom get serious !!



hahahahaha~



ok, i mean REAL serious...jom tengok kira2 nie :




RM 2 sehari x 365 hari = RM 730

RM 730 x 5 tahun = RM 3650


RM 3650 tuh basic... *ok, mari menabung*

biLe dah 3 tahun keje,


RM 500 sebuLan x 12 = RM 7500...

RM 7500 x 3 tahun = RM 22500


hurmmm, totaL : RM 26150....




haaaa, baru Laa bLeyh buat duit kawen...kan ????




ini bermakna, CG kena menabung RM 2 seLama 5 tahun *target kawen 27 tahun maa*


3 tahun bekerja, kene reserve RM 500 sebuLan...


baru boLeh kawen dengan meriah...





nie beLum tambah :



  • perbeLanjaan rumah *kaLau duduk dengan mak ayah*


  • sewa rumah *kaLau duduk sendiri*


  • duit belanja adik2


  • duit kereta


  • barang2 CG such as make-up, bags, cLothes


weLL, agaknyee berapa banyak gaji sebuLan baru boLeh hidup yeeee ??? *sudah muLa risau dan memikirkan masa depan* tapi takpe...Let's chiLL !!!! mauahhaa~



maaakkk !! ade ubat sakit kepaLa tak ??? *sigh*



12 comments:

NasZ said...

betul tu..jom ramai-ramai simpan duit. jadikan habitat eh habit setiap hari..

jemput join segmen simple paling baru saya..

SEGMEN SIMPLE : KALAULAH ...

amir aizat said...

haha suka menabung,tapi cepat habis pulak,hahah

CiK GorGeouS ! said...

nasz : yeah !! mari menabung untuk masa hadapan~ hee~

CiK GorGeouS ! said...

AA : nie patutnyee pakai tabung yang biLe dah masuk, tak boLeh keLuar2 dah =)

Anonymous said...

omaigod.omaigod.omaigod. kih3~

cik bulan said...

gile badak...hahaha..bagus2..nk ikot gak..muahahha

CiK GorGeouS ! said...

anon : tak payah nak omaigod sangat Lah !! hahaha~ jom menabung~ =)

CiK GorGeouS ! said...

CB : yeah !! mari2...buat caLcuLation untuk masa depan =)

mazeermohamad said...

tak dapek lah den nak buat.. huhuhu..

Puisi Indah Untuk Sahabat..!

CiK GorGeouS ! said...

mazeermohamad : hahahaha...saba jee Lah kan~

EiZaRaZiErYa said...

ehehhee...zie pon menabung jgk~ but kadg2 tu..tersedak..ops...terdesak..korek balek...ehehe.. tpi syiling mang xkaco..agknye..kne simpn syiling aje lah cmni...sje2 pechkn wet..kasi ad syiling..huhu.. wink3 >_<

CiK GorGeouS ! said...

eizarazierya : wah3...bagus 3!! menabung banyak2 okeh !! korek sekaLi sekaLa ok la tuh...jangan dok buat seLaLu dah Laa~