Saturday, January 8, 2011

kau ke, aku yang diva ??

aku baca buku LoreLei Mathais, 'step on it cupid' kat satu taman nie...buku nie memang enjoy Lah...it teLLs the story of a woman's desperation on finding her own Life-mate, and at the same time she have to face the havoc made by her best mate, annoying boss and her ex-boyfie..interesting !! baca noveL sambiL Lepak2 dekat taman memang superb...

tengah dok Lepak2 tuh, tiba2 datang segeromboLan perempuan2 gedik dengan gaya aLa2 diva *soooo tak jadi* menghampiri kerusi yang aku tengah Lepak tuh..weLL, diorang nak dress-up aLa2 fashionista bLair waLdorf *xoxo, gissip girL* konon, tapi tak berape nak sedar bahawasanya maLaysia ini panas dan penuh adat ketimuran..kejadah apee tengah panas pakai coat tebaL and cermin mata hitam tatkaLa hari adeLah mendung ??..and mereka juga bangsa aku ! meLayu...cantik betoL tengok mereka ! *mata ke atas tangan ke dada*

hadoiii...ok2..bukan nak mengumpat cara mereka bergaya...it's up to them Lah kan...tapi, i can't understand why they have to be so Like the queen-bee styLe dekat itu pubLic...mengekek2 ketawa macam cik ponti *pontianak* mengganggu manusia macam aku yang tengah rest dengan tenang nie...haih...i waited for about 15 minutes hoping that they'LL Leave the pLace on the dot, but sangat mendukacitakan sungguh diorang tak bLah2 dari situ maLah menambahkan kebisingan hiruk pikuk kota...

aku cuba nak abaikan kehadiran mereka di situ, aku sumbat earphone pasang Lagu2 instrumentaL yang Lagi buat aku terbuai-buai baca noveL...then, aku pon dengan penuh rase semangat baLik, sambung Lah baca noveL tuh...then, dari Lirikan mata aku, aku nampak the group of bLair waLdorf wannabe tuh bangun Laa *fuhhh ! aman* ku sangkakan panas berpanjangan...mereka patah baLik and pindah duduk kat area kerusi aku...kira kat sebeLah aku Lah...2 orang duduk, 3 orang berdiri...and they continue to chat among themseLves *disaster !* masih serupa, geLak mengiLai cam cik ponti dan engLish pon berabok cakap ! *apeeLah mereka ini*

'u tau...semaLam i jumpe a guy..adoiii...soooo the hot stuff...i rase macam nak ngorat je tapi takkan Laa i yang super awesome nie nak buat first move....oh ! soo the desperate' *kaLau kau dengar kau nak geLak tak ???* aku dah geLak awaL2... (^o^)v

and the interesting part begins...starbuck coffee saLah seorang dari mereka teLah pon tertumpah pada baju aku neh and the conversations are fuLL with ............................. ( bLair waLdorf wannabe : BWW, mirad : M )

M : excuse me, i'm sure that u owe me an apoLogy regarding the stains u made on my cLoth ? *berkata seLepas tiada reaksi mintak maaf Langsung Lepas dah buat sLah*

BWW : eh, kau cakap ape neh ?? banggaLah sikit orang meLayu, cakap bahasa meLayu... *i bet she can't understand my fuLLy engLish conversation...ahakz*

M : Laa...u guys meLayu kee...i thought u guys are girLs from the gossip girL's drama...the fashionista and super hot girL *mata ke atas, tangan ke dada* tak kisah Lah...weLL, baju saya yang kotor dek kerana kopi cik diva nie takkan nak biarkan ajee...at Least, say sorry Lah ! *aku masih menggunakan saya*

BWW : oh my dior ! *bajet fazura daLam pisau cukur Lah tu, tapi handbag pakai gucci pasar maLam jugak..i can teLL* coffee i kene baju u kee ?? sorry Lah...tak perasan...but...

M : yes dear...the stains tak boLeh nak simpLy cuci and i'm waiting for my boyfie now nak keLuar...

BWW : aLaaa...go and find new outfit jeeLah...it's so Lame and so Last year ! *rase macam nak tampar jee pompuan neh* Lagipun berape sen je baju u neh...u pakai apee pon keLuar dating, Like your boyfie care...bukan hensem pon boyfie u...

M : hurm..ok, my saLabianca tops nie murah jek..RM 130 jeeee...it's your fauLt and pLease pay it Lah ! i baru beLi tadi and teros pakai, resit pon ade simpan neh kaLau tak percaya *senyum*

BWW : *muke tercengang* err...err...

and tibe2 beberape orang daripada mereka macam gedik2 betuLkan baju bagai and terdengar mereka bisik2 : 'uiiish, handsomenyeee'...and aku tak peduLik sebab tengah marah sungguh kat si gedik itu...and suddenLy...

mr.X ( jejaka yang mereka tengok ) : mira, are u ready ??? jom..

M : eh, u dah sampai...kejap yeee...i punyee baju kotor Laa dear...terkena coffe dia neh...

mr.X : mane ?? isk...banyak nyee kotor...takpee...we drop by somewhere and i'LL get u another piece of your favourite...by the way, u stiLL Look nice..

M : hurm...ok... *menghadap kembaLi perempuan itu* so, sista...tape Lah...don't bother with the stains u made...my boyfie wiLL think about it Later...

BWW : *sumee mukee tercengang siap nganga2 muLut Lagi*

and i Left with mr.X menuju ke kereta beLiau yang beLiau park tak jauh dari situ...


pada saat itu, aku tahu yang semua bLair waLdorf wannabe pada ketika itu tengah frust menonggeng2 tengok pugeot and mr.X aku yang bukakkan pintu kereta untuk aku itu...Loving siot !!

maka dengan itu nak bagitahu semua Lah..jangan nak berLagak diva dengan orang2 yang nampak innocent *macam aku* and konon Low cLass *macam aku jugak*...sebab mereka mungkin Lebih beruntung dari anda...dan aku jugak harap, aku dapat ajar si sombong2 daLam situasi khayaLan aku neh di aLam realiti !!

*ngiahahahhaa...yeee....aku berangan angan ajee !!* (^_^)

2 comments:

Unknown said...

hahahhahahha~~
nk jugak ~ huhu

cik gojes :) said...

nak ??? boLeh...xde haL...