Friday, July 27, 2012

just a reminder, saff :)


sempena buLan RAMADHAN nie mesti ramai yang ke surau atau masjid untuk menambah amaL ibadah yang hanya dapat diLakukan pada buLan yang muLia ini, SOLAT TERAWIKH...kaLau yang sebeLum nie pun memang rajin ke masjid or surau, aLhamduLiLLah...so, sekadar peringatan sahaja :



weLL, kebiasaannya kaum LeLaki dah sedia makLum tentang ini dan insyaaLLah biasanya depa memang takde masaLah dengan perbetuLkan saff sebab seLaLu dah soLat jumaat *berjemaah kan* masaLah seLaLu berLaku daLam kaLangan jemaah perempuan...so, Lepas nie kaLau nampak saff2 yang macam kosong di tengah tuh, yang individu perempuan nie, seLit jee Lah supaya saff penuh okayy :)

p/s : kadang2 jadi payah nak menegur sebab yang kita tegur tu biasanya goLongan dewasa yang tak nak dengar benda baik sebab kita yang menasihat nie MUDA :)


13 comments:

miss niedNied said...

yap yap cg! sokong sngt kt bhagian p/s tuhh... haihh sabo jelahh

❤farahin izzati❤ said...

hehe, toltol ^^y

cik gojes :) said...

MN : tu sebab kita yang muda nie kene pandai cara nak bercakap dengan orang yang Lebih tua :)

cik gojes :) said...

FI : tee hee hee...kannn~

Cik Yaya said...

yup..btol tuu...^_^
alhmdulillah, selama yaya g solt bjmaah lom jmpe lgi kt dlm bhgian solt wnita tu yg xrapatkan saf..semua rapat..^,^

cik gojes :) said...

CY : kita kene saLing ingat mengingatkan.. :)

Cinta Misteri said...

hurmmmm...dosa tak erk kalau ckp mcm nie? bukan taknak rapat kat saf mcm org lelaki, tapiiiiiiiiiiiiiii...... org pompuan ni susah skit kowttt. Masing2 punya telekung, punyalah debussS debussS (penah dengar cam ni tak), besar dah tebal...haaa skali angkat takbir ada bunyi cenggitu. pastu kalau rapat2 mcm org lelaki, nanti tedudukkan plak telekung org sebelah. ada kang tersungkur or terlucut telekung. so, CiM kalau terwaih tak rapat sgt tak jarang sgt. diingatkan kalau nak rapat sejadah pownnn jgnlahhh sejadah yg bidangnya besar & berbulu tebal. buat sakit hati org sebelah, sembahyang pown tak khusyuk...

Wallahualam...salam 9 ramadhan :)

cik gojes :) said...

CM : tapi tetap saff tuh kena di jaga :) mesti ada cara nak jaga dari terduduk stas teLekung orang...kaLau terduduk tuh biasa Lah tuh ~

Anonymous said...

Thanks for the informative article, it was a good read and I hope its ok that I share this with some facebook friends. Thanks.

Touya said...

Selalunya kalau solat jemaah , sejadah akan diletak melintang . Maknanya untuk bahagian kepala sahaja waktu sujud . Jadi dua sejadah leh guna dua atau tiga orang .

Kalau tak rasa pelik , takyah pakai telekung pun takper.

cik gojes :) said...

touya : huurrrmmm...teLekung nie bukan wajib pakai pun...kaLau pakaian yang kita pakai tuh dah boLeh bawak soLat terus, pon Lebih afdhaL :)

0nenanina Vanilla said...

Bijak budak kecik tu b'kata2

cik gojes :) said...

OV : tu Lah...kadang2 budak2 Lagi paham :)