Thursday, February 23, 2012

a story worth reading...


hari ini adaLah mood untuk bercerita...hahahaha~ tiba2 rajin nak jadi story teLLer, apee kess yee dakk ?? Layan kan ajee Lah...


pada suatu hari datang seorang pemuda ke arah seorang wanita yang sedang khusyuk membaca noveL di sebuah restoran yang penuh dengan umat manusia, namun wanita itu bersendirian dan asyik membaca...seLaLu pemuda tersebut nampak wanita itu bersendirian dan sedang membaca...kebiasaannya pemuda tersebut tidak mengendahkannya tetapi pada hari tersebut, pmuda itu seoLah oLah terpanggiL mendekatinya...LaLu pemuda tersebut menghampiri meja wanita tersebut dan duduk di kerusi kosong dihadapan wanita itu...

'cantik...' detik hati pemuda itu...seteLah beberapa ketika, wanita tersebut mengangkat muka memandang ke arah LeLaki tersebut...sangka pemuda tersebut, wanita itu akan menghaLaunya dari situ atau wanita itu sendiri akan berLaLu pergi namun wanita tersebut meneruskan pembacaannya...

'errr...assaLamuaLaikum...boLeh saya tumpang duduk di sini ??' pemuda tersebut memuLakan bicara.

'waaLaikumsaLam...siLakan, tempat nie pun bukan hak miLik saya pun' jawab wanita tersebut.

LaLu pemuda tersebut membuat pesanan dan berbuaL2 dengan wanita tersebut...ayu, sopan, bijak serta Lemah Lembut tutur bicara wanita itu sehinggakan sang pemuda memberanikan diri membuat permintaan,

'awak, kaLau saya nak buat satu permintaan boLeh ??' LeLaki tersebut bertanya.

'siLakan, seLagi saya mampu tunaikan dan tidak meLanggar batas2 ISLAM, insyaaLLah' perempuan tersebut meLetakkan noveLnya untuk memberi tumpuan.

'boLeh tak saya nak berkawan dengan awak ??'

'boLeh, apa saLahnya' senyuman wanita itu meLeraikan gundah di hati pemuda tersebut...

seteLah beberapa ketika, suasana seoLah oLah menjadi diam seketika...

'tapi, sebeLum tu...boLeh saya puLak nak buat permintaan ??' ujar wanita tersebut puLa.

'siLakan, seLagi saya mampu tunaikan dan tidak meLanggar batas2 ISLAM, insyaaLLah' LeLaki tersebut menguLangi jawapan wanita tersebut.

'kita sudah menjadi kawan..jika awak hanya menganggap saya kawan, jangan pernah sentuh hati saya...boLeh ??'

LeLaki tersebut tergamam dengan permintaan wanita itu...permintaan wanita tersebut tidak dijawab serta merta kerana wanita itu sudahpun meminta diri untuk puLang ke rumah...seteLah bertukar2 kad nama, mereka berdua terpisah meLaLui jaLan masing2...

semenjak kejadian tersebut, si pemuda itu tidak Lagi keLihatan di restoran tersebut...daLam fikiran wanita itu, mungkin pemuda tersebut tidak mahu meneruskan persahabatan mereka Lagi dan dia redha...


pada suatu petang, wanita tersebut sedang menyediakan minum petang bersama ibunya didapur...sayup2 terdengar orang memberi saLam menandakan ada tetamu yang datang ke rumah dan disambut oLeh ayahnya...segera wanita tersebut menyarungkan tudungnya dan menyediakan cawan Lebih untuk tetamu yang datang...penuh berhati2, wanita tersebut menghidangkan minum petang kepada tetamu ayahnya...

aLangkah terkejutnya wanita itu apabiLa meLihat wajah tenang pemuda yang dijumpainya di restoran tempoh hari adaLah tetamu rumahnya...pemuda tersebut menghadiahkan sebuah senyuman LaLu memuLakan bicara dengan waLi wanita tersebut...wanita itu berLaLu penuh debar ke dapur...

seteLah pemuda tersebut puLang, ayah wanita tersebut memanggiL wanita itu dan bertanya, 

'kamu dah ada piLihan hati ??' wanita itu menggeLeng...

'pemuda tadi datang dan meLamar, boLeh ayah terima ??' tanya si ayah inginkan jawapan...

'kaLau ayah kata dia orang yang baik, saya terima jee' wanita itu berLaLu ke dapur dengan senyuman penuh bermakna...


tibaLah hari yang dijanjikan dan kedua wanita dan pemuda itu seLamat diijab kabuLkan...majLis yang berLangsung meriah dengan kehadiran sanak saudara dan jiran tetangga...raja sehari juga tidak kurang hebat serinya dengan senyuman tidak Lekang dari bibir mereka berdua...

usai majLis keraian, kedua mempeLai beristirehat didaLam biLik khas yang disediakan...

'abang, saya nak tanya satu soaLan boLeh ??' wanita tersebut memecah kesunyian...

'siLakan, seLagi abang mampu jawab dan tak meLanggar bata2 ISLAM, insyaaLLah' pemuda tersebut mengusik wanita itu...

tersenyum wanita tersebut mendengar jawapan suaminya yang dia tahu itu adaLah jawapannya satu ketika dahuLu...

'masa tu abang ada huLurkan saLam perkenaLan dan nak berkawan dengan saya, tapi Lepas tu abang hiLangkan diri dan tak contact saya Langsung...kenapa ye ??'

pemuda itu senyum dan menghampiri isterinya...

'sayang tak ingat ke permintaan yang sayang buat kat abang Lepas abang mintak nak berkawan dengan sayang ??'

'permintaan ape ye ??'

'sayang mintak, kaLau nak kawan dengan sayang...jangan pernah sentuh hati sayang'

'ooohhhh....'

'permintaan sayang tu, buat abang termenung Lama daLam kereta masa tu...meLihat kepada setiap permintaan dan jawapan yang sayang berikan, semuanya membuatkan abang memuji kebijaksanaan seorang gadis macam sayang...biLa abang fikirkan, sayang adaLah caLon paLing sesuai untuk abang jadikan isteri dan abang terus Lupakan nak berkawan dengan sayang tu sebab abang tahu hati perempuan nie Lembut...biLa abang baik dengan sayang nanti confirm akan tersentuh jugak hati sayang tu...maka, abang nekad masa tu cari aLamat rumah sayang and terus datang meLamar...so sekarang nie, bukan setakat hati...mana2 abang nak sentuh pun dah haLaL' LaLu si pemuda mencium ubun2 isterinya...


dan insyaaLLah, hidup mereka aman bahagia...






huaaaaa...giLer kagum puLak Lah kan CG dengan LeLaki and perempuan tersebut...actuaLLy, ini cerita benar yang orang kongsi dengan CG kat emaiL CG...cerita mereka Lebih kurang macam nie Lah...cumanya macam biasa, biLa CG yang karang cerita, harusLah menokok tambah sikit untuk kasi sedap kan ?? hekhekhek...

the bottom Line is, LeLaki dengan perempuan boLeh jee berkawan asaLkan tak meLanggar batas2 yang dah digariskan daLam ISLAM...jangan Lah tengok perempuan atau LeLaki tuh menutup aurat mereka secara sempurna, korang dah jauhkan diri taknak berkawan puLak *jangan terasa yea sape2, hikksss*

untuk LeLaki, kaLau korang berkawan dengan perempuan tu ada niat nak Lebih dari kawan, rasanya Lagi moLek korang pegi jumpa waris atau waLi dia mintak nak nikah terus...kita tak tahu modus operandi syaitonnirrajim nie, yee daakkk ???




2 comments:

gdsbnga said...

bestnyeeeeee !
bercinte selepas kawen :)

CiK GorGeouS ! said...

gdsbnga : hokhokhok, sangat kan ?? rase nak tampa2 jee sebab sweet sangat~