Thursday, May 3, 2012

surat terbuka untuk LeLaki yang saya sayangi :)


kehadapan LeLaki yang saya sayangi,

pertamanya, terima kasih kerana mencintai dan menyayangi saya seLama ini...
sungguh, saya sangat sayang kamu dengan seikhLas hati dan menerima kamu apa adanya...
dan saya harap, kamu juga begitu...

maaf andai sepanjang kita bersama, kita tak seperti pasangan2 yang Lain...

kita tak boLeh keLuar bersama sebab kita jauh dan dipersiLakan kaLau kamu mahu keLuar dengan perempuan yang Lain sebagai gantinya...saya bukan isteri kamu yang punya hak untuk menghaLang...cuma cemburu itu Landasan sayang...dan kamu itu kesayangan saya...

kamu berkeinginan untuk bersentuhan dengan perempuan Lain, yaaa...dipersiLakan juga...tapi bukan dengan saya kerana saya betuL2 mahu menjaga maruah, agama dan kesucian hubungan kita...tapi saya berhak menegur kerana itu menjadi penyumbang dosa dan ya, kamu itu kesayangan saya...

saya tak kisah kaLau kamu nak bergambar dengan puLuhan wanita yang tidak menutup aurat sekaLi pun...tapi jangan jadi saLah seorang yang menyebarkan gambar itu...sebab saya tak nak kamu menjadi saLah seorang LeLaki yang perLu menanggung dosa wanita itu...cukupLah kamu menanggung dosa isteri dan bakaL anak2 kamu keLak...saya mengingatkan kerana kamu adaLah kesayangan saya...

saya tidak berhaLangan untuk kamu menghabiskan masa bersama teman2 Lain meLakukan setiap aktiviti bersama...jika tidak punyai masa untuk kamu menghantar berita kepada saya juga tidak mengapa...tapi saya sentiasa mendoakan dan berpesan kepada kamu untuk menjaga diri kerana apabiLa kamu sakit, saya juga turut merasa sakitnya kerana kamu itu kesayangan saya...

kamu mungkin Letih mendengar bebeLan yang kerap untuk kamu menjaga setiap batas2 yang digariskan daLam isLam dari saya...saya cuma mahu kita sama2 menuju ke jaLan yang Lebih baik kerana kamu adaLah kesayangan saya....

saya tidak mahu bergaduh haL yang besar2 seperti cemburu dengan hubungan kamu dan wanita Lain atau kamu menipu saya atau kamu meninggaLkan saya tanpa sebab...biarLah kita bergaduh manja atas haL2 yang remeh seperti kamu yang degiL menggunakan handphone ketika memandu atau kamu yang degiL memandu dengan Laju dan haL2 seumpama itu...pergaduhan yang menyakitkan hati saLah satu pihak akan membuatkan saya merasakan kepedihannya keranan kamu itu kesayangan saya...

gaya hidup kita mungkin berbeza namun Landasannya tetap sama...saya ini wanita yang goyah, kuatkan saya dengan kasih sayang kamu...saya ini wanita yang keLiru, betuLkan saya dengan janji dan kesungguhan kamu...saya ini wanita berhati batu, Lembutkan saya dengan keLembutan dan tertib kamu...saya ini begitu hanya dengan kamu...


saya tahu, kamu bukan LeLaki yang sempurna dan saya juga begitu...saya bukan perempuan daLam goLongan piLihan utama tapi sesungguhnya saya adaLah perempuan utama yang mencintai dan menyayangi kamu saat senang dan susah, insyaaLLah untuk seLamanya...andai jodoh sudah tertuLis untuk kita, sedaya upaya saya akan pertahankannya....yang saya mohon dari kamu cuma, jangan saya di sia2 kan...



dear, 


i want you to be my dad's companion in man's thing...
i want you to be my mom's heLper on house things...
i want you to be my brothers friend with the guy thingy...
i want you to be my sister's buddy and making fun of her everytime...
i want you to hoLd my hand whenever we cross the busy road...
i want you to hoLd me in your arms whenever i am crying and gLoomy...
i want you to be to first person i saw everytime i woke up in the morning...
i want you to be in the Labour room when i'm struggLing to deLiver your babies...


we'LL argue everyday...
on how Late you come home for dinner...
on how Lazy you are to wash your dishes...
on tv programmes..
on your driving attitudes...
on how annoying you are when you're not Listening to me...


oh, i want to grow oLd with you....





yang benar,
saya yang menyayangi kamu



*p/s : jangan ada yang muntah hijau Lepas baca sudah Lah....HAHAHHAHAHA~*




4 comments:

syiela said...

bertuah lelaki tu...

yang penting saling mempercayai :)

CiK GorGeouS ! said...

syieLa : ape yang bertuah pon entahLah...serba kekurangan ade La..huuu~

Ira Nira said...

untg laki 2...suka sgt surat ni =)

CiK GorGeouS ! said...

IN : ehehhehehe~ bLushing Lah puLeeekkk saye rasee~