Monday, March 19, 2012

tahajjud cinta by IMAM MUDA HASSAN


untuk sape2 yang tengok video di atas ini PASTI akan rasa macam nak menangis kan ??? *beLieve me, bergenang kot air mata CG masa nie* what a LoveLy voice that ALLAH gave to this humbLe guy...sapee tak kenaL beLiau ?? meh sini nak habaQ meh...iniLah imam muda HASSAN yang Lahir dari reaLiti tv show, IMAM MUDA siri ke 2 *see, program kat tv tak semua nyaa teruk kan ??* percayaLah, beLiau ini sangat suka mendendangkan Lagu2 yang berkaitan untuk buat ianya menarik dan suara beLiau, peerrrggghhhh !! kaLah penyanyi asaL Lagu2 tersebut tahu...

Last night adaLah program terakhir bagi PROJEK AMAN KAMPUS UTHM...bicara iLmu bersama dengan imam muda HASSAN...to be frank, CG tak pernah pon tengok program imam muda sebeLum nie tapi CG tahuLah jugak pasaL sape yang menang, aktiviti ape yang dipaparkan and so on pasaL imam muda...weLL, he was the champion of this reaLity programme and i think he reaLLy deserve it as ceramah yang disampaikan semaLam betuL2 menarik dan seiring dengan gaya penerimaan anak muda masa sekarang...DAN, beLiau baru jee sebuLan 2 hari meLangsungkan perkahwinan *i think i wrote about his wedding story before this kan, tak ingat*


tajuk yang diutarakan adaLah : TAHAJJUD CINTA ...biLa bab2 berkaitan cinta nie, anak2 muda goLongan2 CG membanjiri dewan utama UTHM...dah macam Lautan bidadari2 dunia puLak *hahaha* kat sini CG kongsikan sedikit antara garapan yang disentuh oLeh imam muda HASSAN ini *kredit untuk rakan KKDK yang buat summary ini, HAFIZ MOHAMAD * :

  • cinta adaLah fitrah yang berLaku pada manusia kerana manusia dijadikan makhLuk yang ada perasaan.
  • didik anak2 cinta kepada 3 perkara : NABI, KELUARGA NABI & PARA SAHABAT dan AL-QURAN.
  • cinta itu menghaLaLkan yang haram dan sebaLiknya bergantung kepada perLakuan si pembuatnya.
  • cinta menurut isLam takde cinta sebeLum kahwin, suka itu boLeh . kaLau dah berkenan, kahwinLah dengan 4 panduan pemiLihan caLon : HARTA, KETURUNAN, PARAS RUPA dan AGAMA (memiLih agama, nescaya akan bahagia).
  • gunaLah pandangan HATI intuk meniLai, bukan pandangan MATA (seLaLu menipu) , AKAL (seLaLu terpedaya)  mahupun NAFSU (seLaLu meLuLu).
  • kaedah menegur apabiLa nampak maksiat : 1) guna tangan atau kuasa. 2) tegur dengan Lidah / Lisan. 3) tegur dengan hati yakni doakan supaya berubah.
  • jangan tinggaLkan perkara2 yang WAJIB diLakukan sebab ia boLeh menghitamkan hati yakni soLat, puasa dibuLan ramadhan dan panduan2 yang dah ditetapkan oLeh ISLAM.

waLau CG duduk agak jauh, tapi tetap rasa dekat...aww !

seriousLy, it was a reaLLy interesting majLis iLmu yang mengandungi banyak mesej yang dekat dengan kehidupan sebagai seorang REMAJA macam CG neh *hahahh, saya masih remaja okayy* bak kata imam muda nie, orang sekarang Lebih dekat dengan hiburan...makanya daLam menyebarkan ISLAM sekarang, kita kene kreatif daLam berdakwah *sokong !!*  terima kasih kepada IMAM MUDA HASSAN di atas perkongsian iLmu itu dan terima kasih juga kepada pihak yang menganjurkan :)

seboLeh2 nak jugak ambiL gambar beLiau...hehehe~

p/s : sanggup redah fobia bawak motor maLam2 semata nak pegi majLis iLmu nie...semoga barakah !! tengok dua tiga kaLi imam muda nie kan, beLiau senyum macam aLLayarham sudirman kan ?? *ke CG jee rase macam tuh ??*



4 comments:

khairulazwa@blog said...

allah....CG....tak sempat nak pi tengok.....pagi isnin ade paper kimia...huhuhu....

cik gojes :) said...

azwa : takpe...insyaaLLah ade kesempatan nanti boLeh pegi Lagi =)

QasehSuci said...

yup..betul CG...samalah...dgn arwah sudirman hj arshad..

cik gojes :) said...

QS : HAHAHHAA~ thank you sebab same pendapat ! hikkss~