Saturday, February 23, 2013

bingung.


ini muka wondering.

banyak yang bermain dalam kepala hotak CG sekarang nie. i mean banyak gila sampai tak tahu nak fokus yang mana satu. kepada mana2 yang mampu jawab persoalan2 yang CG kemukakan, mohon lah bagi buah pikiran.

  1. kenapa masyarakat kita sangat suka nilai orang lain berdasarkan taraf pendidikan, rupa paras, taraf pekerjaan ?? i mean, yang kerja bagus gaji besar sebab dia rajin dan pandai tapi hakikatnya kerja dia banyak orang lain yang buat dan banyak ambil rasuah sini sana. lepa tu, yang cantik pulak mesti dapat assumption yang semua orang pun suka dia dan akan di sunting segera.
  2. kenapa makcik kat kedai makan nie potong kacang panjang dan cili padi sama saiz je dia?? ini tak boleh dimaafkan nie, sampai CG konpius mana kacang panjang yang dah ketot dengan cili padi..dah lah tak boleh nak beza kalau dua2 tuh dah masak dalam tom yam yang tengah CG hirup sebab kebulur sangat ni. pijar lidah CG tahu *nanges*
  3. kenapa suka sangat buat satu kerja tuh ampai 20 juta kali *ini hyperbola* ?? contohnya, basuh satu baju pastu sidai pastu basuh lagi satu baju dan repeat sampai habes baju. apasal tak sumbat basuh semua dulu baru sidai. kan senang. poor management betul.  
  4. kenapa novel HLOVATE best sangat ?? makanya kena kumpul duit 20sen sehari nak beli next novel dia. hew hew hew.

okayylah, itu sahaja. selamat berhujung minggu !



p/s : malu betul masih ada yang kenal CG even CG dah jarang mencarpub skang. bagi yang tak tahu, mencarpub itu men-car-pub. mencari publisiti murahan. ehek ehek ehek.

p/s/s : duit kumpul kawen alhamdulillah makin meningkat. maybe duit tu buat duit pegi umrah dengan family dulu lah kot. calon tak nampak bayang lagi. hikhikhik.




8 comments:

Unknown said...

persoalan sama yg selalu ada dlm otak..hehe..

cik gojes :) said...

NL : hahahaha...alamak, acane nie ?? sape nak tulun jawab nie..huuu~

TRAVELOG ATEH said...

haha... mmg konfius sangt kcng panjang dnegan cili hijau. ptng punya la sama saiz. apa lar mak cik nie...

cik gojes :) said...

SFA : kannn...xpaham betol.

Unknown said...

tayah menabung la awk..guna vocer pun boleyy..hihi

cik gojes :) said...

anisidayu : hahahahaha...tulah. nak tuntut nie..ngeh ngeh ngeh.

a said...

bingung..ekekeke.. meanrik post nih.. :)

cik gojes :) said...

CBW : nasib bukan bengong kan.