Friday, November 12, 2010

it's her story~

ini kesah kawan aku yang ada kat austraLia sekarang nie...dia dah kawen dah...cerita nie mungkin ada di tokok tambah oLeh aku sikit Lah untuk menambah rasa daLam cerita...tapi mesej, cerita asaL dan gaya penyampaian akan sedaya upaya dikekaLkan faktanya...nama watak juga terpaksa dirahsiakan atas sensitiviti dan privasi yang diminta oLeh tuan punya diri...hahaha...

ini kisah uda dan dara...ngiahahha~ampun yee kak..uda represent the most charming guy and dara is the LoveLy girL who owns the story...begini ceritanya...

aku ade kenaL dengan this guy yang tak hensem manee pon...kitorang kenaL mase tengah buat preparation nak pergi austraLia nie...kenaL pon gitu2 je..aku pandang dia, senyum...dia pandang aku, tak senyum...kadang2 aku rasee nak hempok jee dia nie sebab macam poyo giLee jek bia aku senyum sorang2 ( it's not Like i'm interested in him, but just being poLite ) beberapa tahun aku kenaL dia kat tempat buat preparation tuh, aku tak pernah Laa bercakap dengan dia...bukan kata bercakap, nak terserempak pun memang payah Laa...
masa minggu akhir aku kat situ, macam mane ntah aku boLeh terserempak dengan dia tengah bercakap dengan sorang perempuan kat koridor 1st fLoor..aku nie macam terdongak jugak Laa sebab nak tengok dia...dia tengok jee aku sampai aku masok admin punyee office which is in the same buiLding...mase aku keLuar tu, takde sudah...fine Lah...macam aku kesah...tapi hati aku memang tak sedap dari hari tu...semua rase tak kene...mamat tu betuL2 buat aku resah Lah !! tapi ape pasaL yee ?? Lantak dia Lah...
mase kat rumah aku, dah Lame jugak Laa aku tak onLine sebab aku sangat busy beLi barang2 nak bawak gi sanee..biLa aku bukak2 jee gtaLk aku Lepas 2 minggu di anak tirikan, ade satu nickname yang macam biasee dengar add aku...perangai aku nie puLak jenis maLas nak Layan kaLau aku tak kenaL...sampaiLaaa manusia tersebut hantar satu message katee : 'u are good because u didn't approve random nickname in your buddy List which i assume u are good enough of take care of yourseLf...i'm uda, the one u aLways smiLe at but never repLied'...mak aiii...berderau jantung aku !! serius ~
since of that day aku agak baik Lah dengan dia...sampai Laa kitorang fLy same2 and duduk kat negara orang sama2...dah nama pon duduk di perantauan kan, maka orang meLayu kita pon bukan Lah ramai maneee...maka aku pun boLeh katee agak baik Laa dengan dia...jumpee memang jarang Lah, tapi hari2 akan mengadap gtaLk discuss about how we miss maLaysia so much, cuLture sane dan macam2 story Lah kaLau cuti or bLaja..aduhh !! macam dah tersuke Lah puLak kat mamat nie ( nie Lah masaLah pompuan kaLau dah di Layan dengan baik )
tapi aku nie terpaksaLah aku macam Lupeekan ajeee perasaan nie pada dia biLa kadang2 tengah gtaLk tuh, dia diam Lamee jee...nak sergah macam maLu, so tunggu jee Laa...biLe tanyee 'Lambatnyee repLy, buat ape ?' mesti dia jawab 'jawab caLL kekasih hati jap' tak pon 'jumpe dia kejap' atau pon 'dating kejap'...huhuhuh...nie mesti awek yang aku nampak kat kampus duLu kot..patah puLak hati...tapi takkan nak bagitahu dia kan...so, diam jee Lah...tapi aku kadang2 konpius puLak biLa dia nie Layan aku macam orang takde kekasih...
sampai Laa kami dah baLik maLaysia and kerja, kitorang stiLL berhubung sampai satu hari tu masa raya, dia datang rumah aku sekaLi dengan mak bapak dia...aku macam buat tak kisah Lah sebab biasa Laa member2 datang beraya tapi apehaL bawak mak bapak nie ?? tapi aku kan cooL, so aku pon dengan seLambernyee buat air macam biasee sampai satu tahap, mak dia tiba2 bukak muLut : 'kami nie datang ade hajat nie...nak merisik tanya...anak dara awak yang suLung tu dah di ambiL orang kee beLum ??' mahu tak tercabutnyee jantung aku biLee direct jee mak dia tanyee...mak aku pon ape Lagi : 'setahu saya, beLum adee sape2 Lagi'...kemudian mak dia ngan mak aku pon bincang2 Laa sikit yang aku dapat tangkap maksudnyee adeLah uda nie mintak mak dia pinangkan aku bagi pihak dia...whaaatttt ??? apee pasaL pLak aku tak nak terima kan ?? dah memang aku sukee sangat kot kat dia... *senyum ngade2*

sehari sebaLum aku nikah, aku tanya dia..tergerak Lah nak tanyee kan...berikut adeLah perbuaLan kami :
dara : awak betuL2 ke nak nikah dengan saya nie ??
uda : kaLau saya main2, saya tak pinang awak Lah...
dara : abis, kekasih sebeLum nie awak dah takde sayang kee kat dia ??
uda : masih ada.. =)
dara : kaLau awak sayangkan orang Lain, kenapa ambiL saya puLak jadi isteri awak ?? ( hampir nak nangis okeh )
uda : kerana dia Lah saya nak memperisterikan awak...
dara : ape pasaL puLak ??
uda : biLa saya berkata2 dengan dia, saya seLaLu sebut nama awak...ada sekaLi tu saya jumpa dia, dia suruh piLih awak...saya yakin dengan dia... =)
dara : apasaL tak kawin jee dengan perempuan tu ?? *soobbs*
uda : yang menangis nie kenapa ?? esok kita dah nak nikah dah kan ??
dara : awak kawin dengan saya tapi awak sayangkan dia...macam mana saya nak terima ??
uda : dara, kekasih saya tu ALLAH...biLa saya sahut panggiLan DIA, saya bermaksud soLat...biLa saya berkata2 dengan DIA bermaksud saya berdoa...biLa saya kata saya berjumpa kekasih saya, bererti saya sedang khusyu' menghambakan diri kepadaNYA...DIA Laaa yang bagi petunjuk sahih biLe saya istikharah untuk meminang awak menjadi sebahagian hidup saya =) jangan nangis yee~
dara : *speechLess* *tears* jumpa esok =)
uda : =)

aku punyee Lah rasee nak pegi amik wudhu' Lepastuh sujud syukur sebab dapat bakaL suami ( sekarang dah jadi suami ) yang sumpah satu daLam seribu...nasib baik tangan aku dah penuh berinai...hahaha...aLhamduLiLLah...pada aku, seLagi dia menjaga soLat dia, amaLan yang Lain insyaaLLah tak terjejas mana...kitorang pon dah bahagia sekarang nie dan mudah mudahan hingga akhir hayat...gaya dia memang betuL2 terkesan daLam hati aku sampai saat ini...

habes sudaa cerita uda & dara nie...sama2 kita amek pengajaran yea...kepada kak dara, u shouLd know this is your story okeh !! thanx~

p/s : i Love u even more

2 comments:

Nor Atiqah Aima Roslan said...

weyh!!! sgt sweet.....huhuhu

cik gojes :) said...

iQa : hahaha..kau nie xde komen Lain seLain sweet...ngeh3~