Monday, October 22, 2012

bangkit ditoLak jatuh bangunLah semuLa :)


kadang2, hidup kita nie memang macam drama..ada eksposisi, ada kLimaks dan ada jugak peLeraian cerita..pLot yang disusun cantik *insyaaLLah* untuk membentuk insan yang hebat di atas muka bumi ini...ALLAH datangkan eLemen2 suspen, kejutan dan eLemen2 Lain supaya kita sentiasa ada satu booster untuk mempertingkatkan diri dari segi amaLan, kehidupan dan jugak sifat diri..

jadi, tak hairan Lah kaLau daLam hidup kita nie ada jatuh dan bangun....anaLoginya macam gini Lah yea hadek2 sekaLian...contoh kata kita dengar orang menyanyi...mesti kita rasa teruja dnegan Lenggok aLunan yang ada turun naik iramanya...kaLau yang mendatar jeee suaranya Lebih baik kita dengar orang baca berita yee dakk ?? *padahaL orang baca berita pun ada Lenggok2 suara* nampak tak, biLa ada turun naik tuh ianya akan jadi menarik sebab kita akan dengar getaran yang berbeza...macam tu jugak Lah dengan hidup kita...kaLau benda yang sama tanpa rintangan dan haLangan, macam mana nak rasa teruja dengan kehidupan kan ??

so, jangan rasa segan, takut atau maLu nak bangkit semuLa andai jatuh daLam perjaLanan menuju kejayaan...bak kata ENCIK AYAH CG, you are not a Looser if you didn't quit on your haLf way to success...so, keep waLking dearies :)




butakan mata pada mereka yang mentertawakan kegagaLan kita....
pekakkan teLinga andai ada yang mengata...
cekaLkan hati dengan kesusahan dan kepayahan...
biLa kita berusaha sekarang...satu hari nanti kita akan merasai nikmat kejayaan yang tiada tara :)

insyaaLLah :)


2 comments: